pátek 19. července 2013

Pergola s dřevěnou terasou - rozpočet a náklady

Vzhledem k tomu, že pergola s terasou je po dlouhé době projekt, který nedělám ze zbytků, tak mohu nastínit rozpočet a výdaje se stavbou spojené. Nepočítám samozřejmě svůj čas - pouze materiál. Časovou náročnost budu uvádět u jednotlivých aktivit. Stránka bude průběžně aktualizována. Jednotlivé položky zkusím i s drobnými komentáři.


Náklady terasa (celková cena dosud: 6443 Kč)


Patky pro zabetonování - 1071 Kč
  • 9 kusů po 119 Kč v OBI
  • Kotva U s šířkou 8 cm
Beton sloupkový - 298 Kč
  • 2x25 kg po 149 Kč v OBI
Podpěrné trámky pod rošt - 796 Kč
  • latě modřín, 6 kusů, 4 m dlouhé, 4x7 cm
  • místní dřevoprodejce
  • spojeno kolíkováním do 3 trámků 8x7 cm
Latě na rošt - 1188 Kč
  • modřín, 9 kusů, 4m dlouhé, 4x7 cm
  • místní dřevoprodejce
Vruty k připevnění terasovek - 3090 Kč
  • Nerezové speciální vruty na terasy
  • 800 kusů (4 balení po 200 kusech)
  • Eshop (místní prodejce je měl o 1 Kč / kus dráž)
  • ano, je to hodně za vruty - ale zkušenost s obyčejnými už raději opakovat nebudu

6 komentářů:

  1. ahoj,
    jak to pak vypadá, jsou nějaké fotky?
    p.

    OdpovědětVymazat
  2. My jsme při stavbě pergoly chtěli hlavně kvalitu. Na ceně nám ani tolik nezáleželo. Jasně, rozpočet nebyl neomezený, ale zároveň nám nějaká ta tisícikoruna nijak nevadilo. Prostě jsme chtěli kvalitu a za tu jsme si rádi zaplatili. Nakonec jsme na doporučení od známých vzali profíky od jis.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě, toto je také možnost. Já zvolil tu levnější variantu a postavil si pergolu svépomocí. Musím říct, že to nebylo tak složité, jak jsem si myslel. Nakonec jsem jako materiál zvolil kov. Právě shánění materiálu bylo asi nejhorší. A následné svařování taky nebyla úplně hračka. Ale naštěstí se mi to podařilo zvládnout.

      Vymazat
    2. Tak pokud k tomu máte prostředky, tak to určitě takto vyřešit lze. Já takové prostředky bohužel nemám. Nehledě na to, že postavit pergolu od základu bych prostě asi jen tak nedokázal. Hrozně bych ji ale chtěl. Mně by se ovšem více líbila spíš pergola dřevěná než kovová. Myslím si, že dřevěná by se na naši zahradu hodila víc. :)

      Vymazat
    3. Já o pergole sním už dobré dva roky. Konečně se mi letos povedlo manžela přemluvit k tomu, že do nějaké pergoly investujeme. Bohužel se ale nedokážeme shodnout na tom, jaký materiál zvolit. Právě manžel by raději dřevo a mně se zas víc líbí ty hliníkové. Uvidíme jak to dopadne, teď stejně určitě nic pořizovat nebudeme a necháme to až na jaro. :)

      Vymazat
  3. Jojo máte určitě pravdu v tom že jakmile někdo chce mít něco originálního na baráku tak bych se neměl zaleknout pořizovací ceny. Ono i takové zasklení pergol před několika lety nás stálo opravdu hodně peněz, ale teď to všechno náramně funguje, je to super posun.

    OdpovědětVymazat