čtvrtek 16. května 2013

Klouzačka - materiál

Tentokrát bude výběr materiálu opravdu velmi pestrý.

Téměř veškerý materiál na klouzačku na jednom místě před opracováním.


Jako základ a tělo vagónku poslouží starý známý stropní trám 28x22 cm ze smrku, který jsem použil už u mašinky. Ještě pár kousků mi zbývá, tak proč je nevyužít smysluplně a nechat je kompletně ztrouchnivět.

Nohy pro plošinku budou ze zbytku sloupků k valašskému plotu, který je z modřínového dřeva. To dřevo opravdu drží! Zatímco smrkový trám je již lehoučký s střed téměř rozpadlý, tak modřínové sloupky jsou těžké "jako za mlada", plné smůly a jako nové.

Plošinka bude svázána pomocí smrkových stropních desek 5 cm tlustých a jako povrch bude sloužit obkladová palubka 12 cm široká a 1,7 cm tlustá.

Nejdůležitější částí je samotná klouzačka. Bočnice budou opět ze smrkových desek 5 cm tlustých. A co jako kluznou plochu? Nejdříve jsem přemýšlel nad nerezovým plechem, který bych nechal zohýbat a poté jej zafrézoval do bočnic. Ale zaprvé nemám takový plech v garáži a rád využívám to, co si sám dovedu obstarat a zpracovat. Zadruhé při představě horkého dne, kdy se plech rozpálí a bude nepoužitelný jsem si to rozmyslel. Při "bloumání" po garáži a dílně jsem si všiml voděoodolné překližky, která se dává na dno náklaďáků a vydrží nepřízeň počasí roky. Využil jsem ji už v pískovišti na dno. Její hlavní výhoda pro klouzačku je ta, že má jednu stranu krásně hladkou. A právě proto bude kluznou plochou.

Voděodolná překližka, která bude použita pro klouzačku.


A teď hurá do opracování.

2 komentáře:

  1. S tou překližkou to není dobrý nápad, stačí jedno poškozené místo a je po skluzavce.

    OdpovědětVymazat
  2. On ten samotný "skluzavkový modul" bude odpojitelný (pro snadné schovávání na zimu), takže nebude v budoucnu problém nahradit kluznou plochu něčím jiným (pokud bude potřeba).

    Nicméně když se podívám do pískoviště, kde je už přes rok na jeho dně, tak je povrch téměř netknutý. Jedná se o opravdu velmi kvalitní desku.

    Každopádně děkuji za upozornění - budu to bedlivě sledovat a uvidíme, jestli jsem zvolil špatně. Budu samozřejmě průběžně informovat.

    OdpovědětVymazat