pátek 3. srpna 2012

Tenkrát poprvé - betonování patek (finiš)

Tak si to shrneme. Mám 2 pytle hobby betonu, 4 patky k zabetonování a 4 díry v zemi. Možná by se hodilo říct, jak jsem přišel k těm dírám. Důležité totiž je si je pěkně vyměřit.

Označoval jsem si je kolíky a první jsem zapíchl k rohu pískoviště tak, aby se dalo projet sekačkou. Poté jsem vodorovně s terasou natáhl provázek, kde jsem měl naměřených potřebných 3,6m. K tomuto kolíku jsem položil jednu nohu ze složené podpěry, zkontroloval kolmost na terasu a tam kde byla druhá noha dal třetí kolík. Od něj jsem opět táhl provázek rovnoběžný s terasou a po 3,6m píchl čtvrtý kolík. Pro jistotu jsem ještě položil druhou podpěru a zjistil, že vše sedí jak má! Kolem těchto kolíků jsem vykopal díry o průměru cca 30cm.





No a přišlo samotné betonování! V kolečkách jsem si rozmíchal koupený beton s vodou a přisypal trochu štěrku jako plnivo, abych toho nespotřeboval tolik. Betonoval jsem postupně 2 a 2 patky samostatně pro každou podpěru zvlášť tímto postupem:
Příprava betonu v kolečkách.

  1. podložit patku kamenem tak, aby seděla ve výšce cca 3cm nad terénem
  2. nalít beton do díry s patkou
  3. přesně vycentrovat a zběžně vyrovnat směr a kolmost
  4. založit z boku trámky
  5. podle bodů 1-4 zabetonovat druhou patku
  6. důležité: položit jednu nohu do obou patek (tím se vyrovná jejich směr a kolmost).
  7. vyrovnat přesně vodováhou boční kolmost patek
  8. zajistit trámky z boku obě patky
  9. nasypat oblázky na povrch betonu, aby lépe vypadal :)
  10. opakovat body 1-9 u druhé podpěry

Vyrovnané patky čekající na vytvrdnutí betonu.
Druhá dvojice patek trpělivě tvrdne v betonu :)

Nakonec to nechat celé 3 dny vytvrdnout a plánovat další kroky /například přesné vyměření překladu/.


2 komentáře:

  1. Ahoj. Inspirativní, moc krásná práce. Jakou hloubku patek si asi volil? Dik za info. Standa.

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, jak hluboké díry na patky jste kopal? Děkuji Hubač

    OdpovědětVymazat