středa 8. srpna 2012

Mašinka - stříška (natření a montáž)

Kromě jiných činností pokračují i práce na mašince. Naposledy jsem si chystal materiál na stříšku, tentokrát jsem se dostal k jejímu dokončení i montáži. 

Smontování střechy

Jako první bylo potřeba ji zkompletovat. Díky použitým palubkám jsem měl jednoduše vyřešen systém spojování. Stačilo zastrčit do sebe pět kusů palubek a položit je na vytvořené oblouky. Chvíli jsem přemýšlel, jestli je vrutovat nebo zda budou stačit hřebíky. Nakonec hřebíky vyhrály, protože jsou levnější, jednodušší a na střechu nebude vyvíjen žádný tlak.
Vytříbená technika zatloukání hřebíčků v podání juniora.

Další výhoda je, že může "pomáhat" i 20 měsíční ogar, čehož také hned využil, dělal buch buch a podával hřebíčky. Druhá stránka věci byla, že jsem ještě večer sbíral další a další hřebíčky všude před garáží :). Díky aktivní pomoci byla kompletace stříšky otázkou okamžiku.
Smontovaná stříška na vláček.


Natírání stříšky

Druhým krokem bylo natření. Pokračoval jsem opět v zářivých barvách, jako u celé mašinky. Tentokrát padla volba na zelenou, která ještě použitá nebyla. A dostavil se celkem zajímavý efekt patrný dobře na fotce. Zatímco v kelímku jsem měl krásně zelenou barvu, na stříšce byla krásně žlutá. Hodně záleží na barvě podkladu.
V kelímku a na štětci zelená, na stříšce žlutá barva. Copperfield tiše závidí...

Druhou vrstvu jsem opět trochu upravil a přidal jsem do zeleného pigmentu trochu modrého. Výsledek už byl uspokojivý. Takže nechat do večera zaschnout a nachystat si finalizaci.
Za zelenou zelenější aneb po druhé vrstvě.


Montáž stříšky na mašinku

Po zaschnutí již nebyl problém vše finalizovat. Měl jsem připravené podpěry, které se ukázaly jako zbytečně dlouhé. Nechtělo se mi večer vytahovat elektriku a okružní pilu, tak jsem chytl nedaleko ležící ruční pilku Fiskars a opět se přesvědčil o genialitě nástrojů této značky. Stačilo párkrát zatáhnout a měl jsem 4 přesné a rychlé řezy. Ogar mně sledoval a po zatažení čepele dostal pilku i do ruky. A už dva dny si neustále hraje s odřezky a pilou dělá "řízy řízy". To by s maflem nemohl :)

A jak přidělat stříšku? Nejjednodušší je to pomocí malých úhelníčků, které jsem získal rozmontováním "stromu pro kočku", který už nebyl k užitku. 
Přidělání stříšky pomocí vinklíků.

A je hotovo! Nyní stačí obdivovat výsledek. Tedy ještě chybí nějaký volantík, ale to už je blecha. Ano a usazení do terénu (skopnutí drnu, vysypání kamínky), protože kolem se nyní dost špatně seká trávník. To zase příště :)
Detail stříšky z nadhledu.

Mašinka v celé své kráse :)

4 komentáře:

  1. Krásná práce, mohla bych vědět, jak dlouho vám celkově zabrala montáž a příprava mašinky a cca náklady?

    Uvažovala jsem s manžou o nějakém hradu nebo něčem, chceme si koupit na to nějaké palubky a z těch to stlouct. Koupíme si je asi zde ale čert ví, jaký jak velké množství toho bude třeba.

    Přeji hodně štěstí při dalších projektech

    OdpovědětVymazat
  2. Taky by mě zajímaly přibližné náklady

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji za komentáře.
    K Vašim otázkám:

    Mašince jsem se věnoval velmi nárazově po večerech a víkendech. Na čas bylo náročné v podstatě jen natírání, kdy musíte čekat na zaschnutí. Řekl bych, že za dva víkendy se to celé dá bez problému zvládnout se vším všudy.

    Náklady jsou trochu jiná otázka a velmi individuální. Například mně vyšlo toto vše na cca 300 Kč za barvu a pigmenty. Vše ostatní jsou zbytky ze stavby, které jsem musel zpracovat. I 5 let po dokončení stavby mám doma zbytky trámů, palubek a desek, které využívám. Takže cenovou kalkulaci neposkytnu.

    Každopádně spotřebujete max. 1 palubku na stříšku a potom nějaký větší trámek (náš stropák má myslím 28x22 cm). Ideální je se poptat kolem čerstvých novostaveb, kde se válí spousty odřezků a většinou se jen rozřežou na zátop :(

    Hrad a domečky budu dělat během příštího roku i s ogarem, aby z toho něco měl, takže se můžete třeba znovu inspirovat :) Vždy spíš vycházím z toho, co mám doma, než abych nakupoval co nemám.

    Přeji také hodně úspěchů a přijďte se pochlubit s výsledkem, budu rád za fotky!

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý den,
    děkuji za užitečné tipy :-)

    OdpovědětVymazat